Psychotherapie Heuvelland
Beekstraat 52
6231 LH Meerssen
Tel: 043 – 4082045

e-mailadres: info@psychotherapieheuvelland.nl

Wij zijn doorgaans telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 16.00 uur.
Wij kunnen soms niet meteen opnemen maar bellen u zo spoedig mogelijk – maar uiterlijk de volgende werkdag – terug als u uw contactgegevens inspreekt.

De gemiddelde wachttijd bij Psychotherapie Heuvelland is voor de basis GGZ 2 tot 5 maanden en voor de specialistische GGZ 5 tot 9 maanden.

28 juli 2020

Het e-mailadres info@pdpnu.nl en alle daarvan afgeleide e-mailadressen met @pdpnu.nl zijn vanaf vandaag niet meer bereikbaar. Gebruik het adres: info@psychotherapieheuvelland.nl of de persoonsgebonden e-mailadressen met @psychotherapieheuvelland.nl.

Aandachtspunten

  • Bij koorts, verkoudheid of andere griepverschijnselen blijft u thuis.
  • In de hal staat een tafel met desinfecteermiddel. Hier desinfecteert u uw handen.
  • In de wachtkamer is plaats voor maximaal 4 personen. Bent u de 5de persoon, dan wacht u in de hal of buiten. Kom niet te vroeg naar de afspraak!
  • Onze therapeuten beginnen zoveel mogelijk op verschillende tijden, zodat er zo weinig mogelijk patiënten in de wachtkamer hoeven te wachten.
  • Het toilet op de begane grond is afgesloten voor patiënten. U wordt verzocht gebruik te maken van het toilet op de eerst verdieping.
  • Er zal waarschijnlijk geen koffie/thee/water worden geserveerd. Neem een flesje water mee.

Crisis
In geval van een crisissituatie dient u contact op te nemen met uw huisarts of dienstdoende huisarts via de huisartsenpost. In overleg met de huisarts kan de crisisdienst van de GGZ worden ingeschakeld.

Procedure bij aanmelding
Als u zich bij ons wilt aanmelden, hebben wij in eerste instantie de verwijsbrief van uw huisarts nodig. Deze verwijsbrief wordt bekeken door ons intaketeam. Als de verwijzing akkoord is, zal de secretaresse contact met u opnemen om aanvullende gegevens te noteren en de aanmelding verder in orde te maken. Ons intaketeam bekijkt daarna nogmaals de gegevens en beoordeelt of wij u binnen de praktijk kunnen helpen. Als er nog vragen zijn, wordt u dezelfde dag of binnen een paar dagen teruggebeld. Als er geen vragen zijn en de aanmelding akkoord is, komt u op de wachtlijst. Zodra er plaats voor u is, nemen wij contact met u op voor het plannen van de intakeafspraak.

Wachttijd
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Parkeergelegenheid is er op het parkeerterrein van de Lidl, schuin tegenover het pand, op het parkeerterrein in de Steegstraat (beide € 0,70 per uur) en in de nabijgelegen parkeergarage in de Stationstraat. Wanneer u kosteloos wil parkeren is dat mogelijk bij het station of wat verderop in de Bunderstraat of in andere omliggende straten.