Contact

Psychotherapie Heuvelland
Beekstraat 52
6231 LH Meerssen
Tel: 043 – 4082045

e-mailadres: info@psychotherapieheuvelland.nl

Wij zijn op dinsdag, donderdag en vrijdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 13.00 uur.
Wij kunnen soms niet meteen opnemen maar bellen u zo spoedig mogelijk –  doorgaans de volgende werkdag – terug als u uw contactgegevens inspreekt.

 

De wachttijd voor intake- en behandeling in de Specialistische GGZ bedraagt 11 tot 14 maanden.

Aanmeldstop Basis GGZ

Op dit moment is het, vanwege te grote drukte, helaas niet mogelijk om nieuwe aanmeldingen aan te nemen voor de basis generalistische zorg. Deze aanmeldstop geldt voor behandeling bij een gecontracteerde hulpverlener. Het is wel mogelijk om u aan te melden voor behandeling bij een ongecontracteerde hulpverlener. Vraag in dat geval bij uw zorgverzekering na voor welke vergoeding u in aanmerking komt. Uw (ongecontracteerde) hulpverlener kan u daarbij helpen. De wachttijd voor intake- en behandeling bij een ongecontracteerde hulpverlener is 2 – 3 maanden, 

U kunt bij uw zorgverzekeraar vragen naar wachtlijstbemiddeling. Zij gaan dan voor u zoeken naar een psycholoog met zo kort mogelijke wachttijden.

Deze informatie is geactualiseerd op 4-6-2024.

Crisis
In geval van een crisissituatie dient u contact op te nemen met uw huisarts of dienstdoende huisarts via de huisartsenpost. In overleg met de huisarts kan de crisisdienst van de GGZ worden ingeschakeld.

Procedure bij aanmelding
Als u zich bij ons wilt aanmelden, hebben wij in eerste instantie de verwijsbrief van uw huisarts nodig. Als de verwijsbrief akkoord is, zal de secretaresse contact met u opnemen om aanvullende gegevens te noteren en de aanmelding verder in orde te maken. Ons voordeurteam bekijkt daarna de gegevens en beoordeelt of wij u binnen de praktijk kunnen helpen. Als er nog vragen zijn, wordt u binnen een paar dagen teruggebeld. Als er geen vragen zijn en de aanmelding akkoord is, komt u op de wachtlijst. Zodra er plaats voor u is, nemen wij contact met u op voor het plannen van de intakeafspraak.

Wachttijd
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Parkeergelegenheid is er op het parkeerterrein van de Lidl, schuin tegenover het pand, op het parkeerterrein in de Steegstraat (beide € 0,70 per uur) en in de nabijgelegen parkeergarage in de Stationstraat. Wanneer u kosteloos wil parkeren is dat mogelijk bij het station of wat verderop in de Bunderstraat of in andere omliggende straten.